ویدئو | مستند «روایت سانحه» | روایت خبرنگار صداوسیما از سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور انس حقانی: شهید رئیسی مشکلات بین کشور‌های اسلامی را حل کرد + فیلم مخالفت شورای نگهبان با ثبت‌نام الکترونیک نامزد‌های ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۶ خرداد) جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق: لزوم تبیین شخصیت‌های اخلاقی شهدای خدمت برای نسل جوان سرلشکر موسوی: ملت ایران از دل آتش‌ها همیشه سربلند بیرون آمده است زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ + اینفوگرافیک مراسم بزرگداشت رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت در مدرسه عالی شهید مطهری (۶ خرداد ۱۴۰۳) آیا انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت الکترونیک برگزار می‌شود؟ پوتین با سفر به تاشکند آخرین تحولات منطقه‌ای را بررسی می‌کند انگلیس به‌دنبال احیای «سربازی اجباری» دریادار سیاری: شهدا موجب سرافرازی و بالندگی جمهوری اسلامی ایران هستند مکتب امام‌ رضا (ع) وحدت ملی و همگرایی بین‌المللی گاف جدید بایدن | بایدن در ۴ ماه، ۱۵۰ گاف داده است ایران و سودان برای تسریع در روند بازگشایی سفارت دو کشور توافق کردند برلین در تلاش برای مهار پناهندگان اوکراینی وزیر دفاع اسپانیا جنگ غزه را نسل‌کشی واقعی دانست ادای احترام دیپلمات‌های حدود ۱۰۰ کشور و شخصیت‌های بین‌المللی به دولت‌مردان شهید، در نیویورک صلیب سرخ: وضعیت رفح فاجعه‌بار است کلمبیا: روابط با اسرائیل را به‌دلیل رعایت‌نکردن قوانین حقوق‌بشری قطع کردیم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۶ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس‌جمهور: انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است؛ خواب راحت برای قاتلان نخواهیم گذاشت+ فیلم

  • کد خبر: ۱۴۳۳۲۱
  • ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
رئیس‌جمهور: انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است؛ خواب راحت برای قاتلان نخواهیم گذاشت+ فیلم
رئیس‌جمهور با تاکید براینکه گرامیداشت یاد شهید سلیمانی تجلیل از همه خوبی‌ها و اعلام نفرت از ظلم و استکبار است، گفت: خون شهید سلیمانی را از یاد نبرده و نخواهیم برد و دشمنان بدانند انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است و خواب راحت برای قاتلان و مسببان آن نخواهیم گذاشت.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌آلله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در اجتماع عظیم مردمی به مناسبت سومین سالروز شهادت سردار سلیمانی در مصلای بزرگ تهران با گرامیداشت یاد شهدای مقاومت و در راس آنان شهید سلیمانی به عنوان قهرمانان مبارزه با تروریسم و استکبار جهانی اظهار داشت: گرامیداشت یاد شهید سلیمانی تجلیل از همه خوبی‌ها، دلدادگی‌ها و اخلاص و اعلام نفرت و بیزاری از ظلم، استکبار و نظام سلطه است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه این مراسم و حضور عظیم مردم، یک گرامیداشت و حضور عادی نیست، بلکه پیامی به همه آزادمردان و آزادزنان عالم است که باید با ایستادگی و مقاومت در مقابل استکبار و ظلم و ستم راه را بر ستمگران و مستکبران سد کرد، افزود: گرامیداشت شهدای مقاومت و به‌ویژه شهید عزیز ما حاج قاسم سلیمانی، پیامی است به همه ظالمان، ستم‌پیشگان و مستکبران عالم که بدانند رو به افول و نابودی هستند و آنچه در این میدان باقی و ماندنی است، انسان‌های تحول‌خواه، خداخواه، حق‌خواه و عدالت‌خواه هستند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با بیان اینکه شهادت شهید سلیمانی برای ما غم و امید را توامان به همراه داشت، تصریح کرد: از سویی ما بسیار مصیبت زده و محزونیم چون یک سردار سرافراز و یک دلداده انقلاب و میهن عزیز اسلامی مان را از دست داده‌ایم، اما از سوی دیگر بسیار مفتخرو سربلندیم که شخصیتی نه فقط در قامت ملت ایران بلکه در قامت جهان اسلام که برای آزادی ملت‌ها اندیشه وعمل داشت، در این مسیر به جایگاه رفیع شهید رسید.

وی با اشاره به ویژگی‌ها برجسته و ماندگار شخصیتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: همه انسان‌ها برابر آنچه که در آیات نورانی قرآن و روایات معصومین به آن مکلف‌اند، باید همواره خود را در حال تحول ببینند. اولین ویژگی شهید سلیمانی تحول فردی و شخصی بود. این شهید والامقام در گام اول خودسازی کرد تا بتواند در جامعه اثر‌گذار باشد‌، چرا که امکان ندارد فردی در جامعه تاثیر‌گذار باشد اما راه خودسازی و تقوای الهی را نپیموده باشد‌.

رئیس‌جمهور با اشاره به مسئله بسیار مهم خودسازی و تقوای الهی در سیره امام (ره) و رهبر معظم انقلاب گفت: عشق به خدا و اهل بیت(ع) بود که شهید سلیمانی را یک انسان خودساخته‌ پرورش داد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه پیام حضور در گرامیداشت حاج قاسم به همه آزادمردان و زنان آزاده این است که باید‌ با ایستادگی و مقاومت مقابل استکبار و ظلم و ستم راه را بر ستمگران و مستکبران سد کرد، افزود: بدون خودسازی امکان‌ جامعه‌سازی وجود ندارد‌‌ و شهید سلیمانی خودسازی کرد تا بتواند جامعه‌سازی کند. انسان باتقوای‌ خودساخته‌ می‌تواند منشاء تحول و اثر در جامعه باشد‌ و شهید سلیمانی این تحول را از خود آغاز کرد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه برای شهید سلیمانی راست و چپ اهمیت نداشت، بلکه مردم و دفاع از میهن اهمیت داشت، گفت: برخلاف اینکه بعضی می‌گفتند او به‌دنبال این است که منطقه را شیعه و یا شیعه‌سازی کند، حاج قاسم به‌دنبال این بود که ظلم را از سر منطقه دفع و رفع کند و ریشه فسا را برکند. او انقلابی ماند و این و یا آن جریان سیاسی برایش مهم نبود بلکه مردم، دلدادگی به خدا و دفاع از مردم برایش اهمیت داشت؛ او شخصیتی عام و انقلابی بود و انقلابی بودن را در مردم‌دار بودن خود تعریف می‌کرد؛ لذا همه با احساس اخوت داشتند. جلوه‌ی این اخوت را در تشییع پیکر او دیدیم؛ هم سردار سلیمانی نماد وحدت و همبستگی بود و هم شهید سلیمانی نماد وحدت و همدلی است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در قرن بیستم نام برخی انقلابی‌ها مانند نام چگوارا برده می‌شد اما امام خمینی(ره) به‌عنوان نماد مبارزه با استکبار و نماد آزادی برده می‌شود؛ جوانان ما بدانند که شهید سلیمانی نماد مبارزه با تروریسم و استکبار است. شهید سلیمانی آمریکا و طرفداران جریانات تروریستی داعشی در منطقه را شکست داد اما بزرگ‌ترین کار او این نبود؛ این مقدمه‌ای بود که شهید سلیمانی در دنیا هیمنه‌ی آمریکا را به شکست کشانید. نظام سلطه، آمریکا و استکبار دنبال هویت‌زدایی از ملت‌ها هستند و می‌خواهند ملت‌ها و جوانان را بی‌دفاع و بی‌سلاح کنند و هویت مورد نظر خود را القا کنند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه شهید سلیمانی هویت‌ساز و احیاگر هویت اسلامی بود، اظهار داشت: نه‌فقط برای مردم ایران، بلکه در منطقه هویت را ایجاد و تثبیت کرد. او جنگید تا انسان عراقی، یمنی، افغانی، لبنانی و ایرانی هویت خود را از دست ندهد.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سردار سلامی فرمانده‌کل سپاه و سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس ما در روز شهادت شهید سلیمانی اعلام کردند که آمریکایی‌ها بدانند ما از خون شهید سلیمانی نخواهیم گذشت، اضافه کرد: من هم می‌گویم خون شهید سلیمانی را از یاد نبرده و نخواهیم برد و دشمنان بدانند انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است و خواب راحت برای قاتلان و مسببان آن نخواهیم گذاشت.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه کشور در حال پیشرفت است و با این شهادت‌ها کند و متوقف نمی‌شود، عنوان کرد: ملت بزرگ ایران راه پیشرفت و تحول را به پیروی از امام و مقتدای تحول‌خواه خود با قوت ادامه خواهد داد. بارها خطاب به دشمنان اعلام کرده‌ایم که شما علی‌رغم ادعایتان ملت ایران را نشناخته‌اید و دچار اشتباه محاسباتی شده و می‌شوید. مکررا گفته‌ایم ملت ایران و نظام ما را را با سایر ملت‌ها مقایسه نکنید.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز علی‌رغم فضای تبلیغاتی که دشمن می‌خواهد جلوه دهد که مردم نسبت به ارزش‌های انقلابی سست شده‌اند، در تشییع پیکر شهید سلیمانی در عراق و ایران دیدیم که قیامتی به پا شد و این قیامت برای آن سال نبود و امروز هم می‌بینیم مزار او چگونه مردم را از سراسر ایران و جهان اسلام به خود جذب می‌کند، با طرح این پرسش که آیا این تبلیغات است؟، اظهار داشت: طبق فرمایش خداوند متعال، کسی که با او معامله کند، قلب‌ها تسخیر او می‌شود. امروز شهید سلیمانی در قلب‌ها جای گرفته و نام او را سردار دل‌ها می‌گذاریم. جلوه‌ این هویت را در تشییع پیکر شهدای امنیت در شهرها، ۱۳ آبان و در بسیاری از مراسمات و آیین‌ها می‌بینیم و این‌ها نماد هویتی است که ملت ایران از خود نشان می‌دهد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه این جلوه‌ها در تشییع ۴۰۰ شهید در سراسر کشور نماد هویت است و این‌ها مردمِ دلداده به انقلاب هستند، خطاب به دشمنان گفت: شما کدام مردم را می‌گویید؟ مردم کسانی هستند که در ۱۳ آبان آمده و در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) آمدند؛ مردم آن‌هایی هستند که در کرمان کنار مزار شهید سلیمانی و این جمعیت عظیمی هستند که برای تجلیل از شهید قهرمان ما گرد هم آمده‌اند. دشمن تصور می‌کرد که سردار سلیمانی برای او خطرناک است؛ به آمریکا و دشمان انقلاب می‌گویم همچنانی که دیروز سردار سلیمانی مقابل زیاده‌خواهی‌ها، ظلم و سلطه‌ی نابه‌حق شما ایستاد و مقاومت را آفرید، امروز شهید سلیمانی هم با روح بلند و عشق و دلدادگی جوانانش مقابل شما خواهد ایستاد.

رئیس‌جمهور با یادآوری اینکه دشمنان جنگ ترکیبی به‌راه انداختند، اما باز شکست به‌دنبال شکست نصیب‌شان می‌شود، خطاب به دشمنان خاطر نشان کرد: شما جنگ نظامی، سایبری، رسانه‌ای، سیاسی و اقتصادی راه انداختید، اما دیدید که ملت ایران با نگاه به سلوک شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی و با گوش دادن به رهنمود‌های مقتدای خود چگونه شما را ناکام گذاشته‌اند. شما جنگ سیاسی به‌راه انداختید و ظرفیت‌های خود را علیه ملت ایران بکار گرفتید؛ در جنگ روانی رسانه‌های‌تان را به خط کردید و در جنگ اقتصادی وارد شده و در ارز و طلا عددسازی کردید. بیش از ۵۰ کانال را در فضای مجازی و افراد بسیاری را بکار گرفتید؛ شما فکر کردید کارتان را پیش می‌برید، اما ملت ایران به شما پیام می‌دهد که در همه این جنگ‌ها شکست خوردید و بعد از این هم شکست خواهید خورد.

آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: ملت بزرگ ایران به پیروی از مقتدای خود امام خامنه‌ای و با نگاه به سلوک شهید سلیمانی در عرصه تحقق شعار سال با همه وجود تلاش کرده و هزاران کارخانه و گارگاه تعطیل و نیمه‌تعطیل را به چرخه تولید بازگردانده است. در عرصه تجارت، صادرات و عرصه‌های مختلف اقتصادی تلاش کرده و تهدید‌ها و تحریم‌ها که می‌خواهید ما را با آن کُند کنید، دچار توقف نخواهیم شد.

وی در ادامه با تاکید براینکه ای کسانی که می‌خواهید ما را با تهدید و تحریم متوقف کنید، ما هرگز متوقف نخواهیم شد، اظهار داشت: یک دخترخانمِ دهه نودی در بدو ورود به مراسم امروز به من گفت "شما را به خون شهید سلیمانی قسم می‌دهم که پای‌کار هستیم و به مسئولین پیام دهید که ما پای این انقلاب و نظام هستیم و آن‌ها با قدرت، قوت و اعتماد به نفس و اتکال به خدا حرکت کنند". خون شهید سلیمانی پیروزی را برای ملت به ارمغان آورده و پیروزی‌های بسیاری را در پرتو خون شهید سلیمانی خواهیم داشت. پیام خون شهید سلیمانی به دولتمردان این است تمام تلاش‌تان برای گره گشایی از زندگی مردم باشد.

رئیس‌جمهور به سفر شهید سلیمانی به مشهدمقدس اشاره کرد و گفت: شهید عزیز آقای سلیمانی در سفری که به مشهد و آستان‌بوسی حضرت رضا(ع) مشرف شدی، نمی‌دانم با امام رضا(ع) چه گفتی، همان‌موقع که کنار مرقد نورانی حضرت ایستاده بودم حدس می‌زدم از ایشان شهادت را طلب می‌کنی. آقای سلیمانی ما با تو میثاق می‌بندیم و همه دولتمردان ارادتمند تو هستند و همه مسئولان در سراسر کشور با تو میثاق می‌بندند و به مردم عزیز اطمینان می‌دهند تا آخرین نفس در سنگر دفاع از انقلاب، حمایت از مردم و خدمتگزاری مخلصانه برای مردم از پای ننشینند.

آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: کشور در حال پیشرفت است و آینده بسیار بسیار روشن‌تر از امروز خواهد بود و این کشور ظرفیت‌های بسیاری دارد و مشکلات به لطف خدا، با رهنمودهای مقام معظم رهبری، مشارکت مردم و خدمتگزاری خالصانه‌ی دولت حل خواهد شد. یاد شهید ابومهدی المهندس، شهدای مقاومت، شهدای حزب الله، شهدای عزیز در عراق و سوریه و شهدای همراه حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->